DOŽIVI, REAGIRAJ I STVARAJ
Etwinning projekt – Doživi, reagiraj i stvaraj – glazba, fizika, kemija – GLAZBENI POKUSI
Cilj ovog međunarodnog projekta je istraživanjem, pokusima i kreativnim stvaranjem poticati učenike na korelaciju umjetnosti i znanosti. Kompetencije i vještine koje želimo da naši učenici usvoje tijekom rada na projektu su: poticanje kreativnosti, aktivno sudjelovanje, socijalizacija, poticanje kritičkog razmišljanja i znatiželje, promicanje ljubavi i interesa prema znanosti i umjetnosti, korelacija umjetnosti s drugim predmetima, suradničko učenje, razvijanje i povezivanje glazbenih i istraživačkih afiniteta učenika, razvijanje i poticanje korištenja IKT alata u svrhu povezivanja umjetnosti i znanosti, poticanje na organizirano i smišljeno provođenje slobodnog vremena, prezentiranje istraživačkih radova i projektnih aktivnosti, suradničko učenje i razmjena iskustava, predstavljanje aktivnosti partnerskim školama i zajednici, razvijanje prezentacijskih i komunikacijskih vještina.
Nositelji aktivnosti su Kristina Vladušić, prof. glazbene umjetnosti ( IX. gimnazija, Zagreb) i Darija Kivač, prof. glazbene umjetnosti (Gimnazijja „Fran Galović“ , Koprivnica).
U projektu sudjeluju učenici iz IX. gimnazije i njihovi mentori Sonja Pospišil, prof. kemije i biologije i Zlatko Tomšić, prof. fizike i kemije, Željka Perošić, prof. fizike i kemije iz Gimnazijje „Fran Galović“ iz Koprivnice , učenici V. gimnazije “Vladimir Nazor“ iz Splita sa mentoricom Ivanom Bilić, prof. kemije, učenici Srednje škole „Sveti Trifun“ i Srednje škole„Blace“ iz Republike Srbije – mentorica Neda Ilić, prof. glazbene umjetnosti.
Etwinning projekt – Doživi, reagiraj i stvaraj – glazba, fizika, kemija – glazbeni pokusi
RADIONICA “GLAZBENA KEMIJA”
Dana 29.4.2022. u Gimnaziji “Fran Galović” Koprivnica obilježen je Dan škole. Profesorica kemije Željka Perošić i profesorica glazbene umjetnosti Darija Kivač održale su radionicu pod nazivom “Glazbena kemija” u sklopu koje su povezale kemiju i glazbu, a učenici su glazbom dočarali kako zvuči kemija. Radionica je bila izuzetno posjećena i kao novitet pobudila interes kod brojnih učenika i profesora.
RUBENSOVA CIJEV
Jedna od projektnih aktivnosti s kojom smo željeli pokazati povezanost glazbe i fizike je izrada Rubensove cijevi. Video možete pogledati klikom na poveznicu.
ZNANSTVENICI GLAZBENICI
Putem ove poveznice možete pristupiti i pogledati uratke učenika o znanstvenicima koji su se bavili ili se bave glazbom.
Etwinning projekt – Doživi, reagiraj i stvaraj – glazba, fizika, kemija – glazbeni pokusi
27. svibnja 2022. Ivana Bilić je održala izlaganje o projektu „Doživi, reagiraj, stvaraj – glazba, fizika, kemija – glazbeni pokusi“ na Međužupanijskom stručnom vijeću nastavnika Glazbene umjetnosti Splitsko-dalmatinske, Dubrovačko-neretvanske i Šibensko-Kninske županije. Podijelila je informacije o sudjelovanju i iskustvima na samom projektu, a u tome joj se pridružio i maturant Luka Sumić koji je, kao učenik uključen na sam projekt, dao svoje viđenje povezivanja glazbe i kemije.
Etwinning projekt – Doživi, reagiraj i stvaraj – glazba, fizika, kemija – glazbeni pokusi
“Doživi, reagiraj, stvaraj – glazba, fizika, kemija – glazbeni pokusi” naziv je međunarodnog eTwinning projekta u kojem su nositelji projekta IX. gimnazija i Gimnazija Fran Galović iz Koprivnice, a uključuje ukupno 4 škole, 54 učenika i 7 profesora Glazbene umjetnosti, Fizike i Kemije. Sudjelovale su 4 škole, od kojih tri iz Hrvatske i jedna iz Republike Srbije. U projektu smo povezali umjetnost i STEM područja tj. spojili naizgled nespojivo kroz tri predmeta: glazbu, kemiju i fiziku. Osvijestili smo povezanost glazbene umjetnosti, kemije i fizike kroz istraživanje i kreativnost, te poboljšali usvojenost ishoda u navedenim predmetnim kurikulumima i međupredmetnim temama. Kroz radionice i prezentacije, koje se odvijale tijekom projekta u školskoj godini 2021./2022. učenici su upoznali glazbenu umjetnost, kemiju i fiziku na nov način. U projektu smo kroz projektne aktivnosti nastojali poticati kreativnost, socijalizaciju, kritičko razmišljanje i znatiželju te promicati ljubav i interes za znanost i umjetnost.
Iz V. gimnazije Vladimir Nazor Split sudjelovala je Ivana Bilić, prof. kemije, a projekt je provela s učenicima 4.a i 4.b razreda.